joi, 8 septembrie 2016

China uimeste din nou !

China a anuntat in ultima perioada cateva noutati socante in domeniul aviatiei :


Noul bombardier strategic

Daca pana acum au existat zvonuri si speculatii despre acest subiect, comandantul Fortelor aeriene a afirmat in mod expilcit dezvoltarea acestui proiect, fara insa a oferi mai multe amanunte.
In prezent China are in dotare bombardiere tip Xian H 6 fabricate sub licenta TU 16.
Care este de fapt surpriza ? Faptul ca o simpla declaratie de presa a comandantului PLAAF  a fost preluata de media de specialitate din toata lumea.  Stirea nu este comentata ca o actiune de propaganda, toata lumea fiind convinsa ca un astfel de program exista si ca in viitor aceste avioane vor putea ataca oriunde in lume . Astfel China dovedeste credibilitate .
Probabil in curand vor apare mai multe amanunte . Toti "ochii " vor fi atintiti pe acest proiect.

S-ar putea sa arate asa - asta fiindca multi cred ca va fi o replica a lui B2 - 
 deocamdata doar speculatii !!




A fost lansata noua companie de productie motoare aviatie

Cu un capital de aproape 7.5 mld $, noua companie de stat care in final va avea peste 100 000 angajati, are ca obiectiv realizarea de motoare cu reactie atat pentru noile avioane comerciale cat si pentru cele militare. Dezvoltarea tehnologica este facuta in parteneriat cu ucrainienii .Motoarele chinezesti produse actual sunt cu doua generatii in urma celor moderne.
Sa vedem ce poate face know-how-ul ucrainean cu un buget imens.


Avionul J-20





Chengdu Aircraft Company  a inaugurat in decembrie linia de producție pentru J-20 avion de generatia a cincea, stealth,  Două avioane LRIP au rulat deja de pe linia de productie ; primul a început testarea de zbor în ianuarie.
PLAAF probabil ca a primit deja patru J-20 , care au fost testate și  receptionate  recent. Primul regiment  ar trebui  să primească aeronavele din dotare  până în iunie 2017 și este de așteptat să fie gata de luptă până în 2019. Această etapă ar putea fi devansata  având în vedere prioritatea bugetului. Cerința finală ar putea fi între 500 până la 700 aparate.
Deocamdata mandria chinezilor este ca au reusit sa ii devanseza pe rusi cu al lor PAK (FA) T 50 , devenind astfel a doua tara din lume care produce avioane de generatia a 5 a in serie.

Big is good !




Ce i s-ar putea potrivi cele mai mari tari din lume ? Desigur cel mai mare avion - adica, AN 225.
Dupa ce au cumparat portavionul Varyag , relatia cu Ucraina pare a se repeta.
China va cumpara cel de al doile AN 225, aflat construit pe jumatate in Ucraina de circa 20 de ani, cel de al treilea aparat urmand a fi fabricat in China, urmand productia de serie.
Valoarea contractului este in jur de 300 mil $, un mizilic pentru chinezi.
Un avion care transporta 250 t cargo e un monstru.
Ca fapt divers , americanii l-au inchiriat la un moment dat pentru a transporta materiale in Afganistan, probabil doar din "curiozitate".
China isi doreste sa aiba o flota de astfel de avioane , ce pot avea din cele mai diverse intrebuintari.
Intamplator am avut ocazia sa il "vizitez" la Farnborough- iti taie respiratia ! Masina de tractare englezeasca nu a reusit sa il intoarca pe mica pista ,blocand-o. Cand toti reporterii vanau deja stirea ca s-a intrerupt programul de zbor din targ, Mrya a pornit motoarele si s-a deplasat singura. Tare !
Oricum facea "touch and go" in programul de zbor.  
Colaborarea cu Ucraina se pare ca ofera Chinei o parte din tehnologia sovietica in domeniul motoarelor si materialelor metalurgice.
Sa nu uitam ca Ucraina va produce trainere L 15- acum pare din ce in ce mai plauzibil !
E interesant de vazut la ce va duce aceasta cooperare .

PS. RAND Corporation, celebra prin studiile sale, estimeaza ca pana in 2025 ,China va fi la acelasi nivel de arme conventionale cu armata US ?? Oare trebuie sa se grabeasca ? Conflictul din Marea Chinei de Sud , care are zacaminte uriase de petrol si gaze , pare sa se "incalzeasca".

Surse :

http://defense-update.com/20160723_j_20.html







\



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu