vineri, 4 noiembrie 2016

Airshow China 2016

Aflat la cea de a 11 a editie, China Airshow  a devenit unul din evenimentele importante in lumea aviatiei mondiale, avand 700 expozanti din 42 tari.

Toata atentia mass media s-a indreptat catre J 20, avionul de generatia a 5 a chinezesc.
Spre marea dezamagire a curiosilor, evolutia in zbor a fost modesta , de circa un minut. Au aparut doua avioane , unul a degajat si celalalt a facut niste manevre acrobatice normale.
A lipsit show-ul asteptat : zbor in viteza limita, unghiuri mari de atac , fumigene, cam ce isi doreste publicul intr-un show.
Cum la astfel de evenimente se intalnesc cam aceeasi oameni din lumea mica a show-urilor de acest gen , totdeauna apar si zvonurile, soptite intre prieteni.
Astfel "s-a auzit " ca motorul WS 15 este in faza de testare in zbor pe un IL 76 LL fiind de fapt o varianta modificata a lui Salut AL-31FM2 cel care a pierdut contractul pentru PAK FA  T 50 in favoarea lui AL 41F1. Oficial nu exista nici un fel de contract pentru acest motor, totul fiind secret.
Probabil chinezii au finantat puternic dezvoltarea motorului.
Deci chinezii au continuat legatura cu cei de la Salut inceputa pentru J 10 .
Ce se stie pana acum este ca s-au fabricat 10 aparate care probabil vor intra in exploatare curand.
Nu se stie ce performante are fata de F 22 , dar este oricum un avion modern si un pas mare facut de chinezi.
Desigur a fost un semn de intrebare lipsa lui J 31 , desi anuntata in show. dand nastere la multe speculatii.





Pe langa vedeta J 20 , chinezii au prezentat si alte avioane :


Este cel mai mare hidroavion in prezent. fiind de marimea unui B 737.
Are o aotunomie de 12 ore, fiind destinat operatiunilor de salvare, supraveghere si stingerea incendiilor.








Este un avion de transport militar cu o incarcatura utila de 66 tone.
Foloseste multe repere din materiale compozite.
Pentru proiectare s-au utilizat imprimante 3D si softul de proiectare MBD (model based definition), fiind al treilea avion dupa B787 si A 380 ce il foloseste.
Deja parca e altceva decat copy paste .
Probabil in viitor va exista si varianta cisterna.
Se estimeaza constructia minim 400 buc pentru China




Noua varianta a elicopterului Z10.



Un UAV cu potential mare de export.
Sarcina utila 1000 kg, anduranta 60 ore cu sarcina, plafon 10 000 m, etc..





In concluzie chinezii au aratat cate ceva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu