GENERATIA A-II-A
NR APARATE CONSTRUITE 3200
Aceasta a doua generatie , fabricata in anii '60 a incercat sa satisfaca cerintele specifice avioanelor de antrenament pentru pilotii ce urmau sa zboare avioanele de lupta moderne, aflate in continua evolutie, in general cu o generatie inaintea trainerelor.
Dupa razboiul din Corea , cand Sabre F -86 a luptat cu adversarul direct MIG-15, aparitia unei noi generatii de avioane de vanatoare gen F-4 contra MIG -21 , in special in razboiul din Vietnam , a adus ca necesitate si introducerea unor avioane de antrenament mai performante.
Pe langa marile puteri - SUA si UK - apar si tari mai micute, la care tehnologia a ajuns mai tarziu, sub licenta sau poate doar lasata a fi copiata cu intentie si ajutor din motive politice, tari care incearca sa patrunda de fapt in cercul celor mari, bineinteles, cu o generatie in urma de fapt.
Motoarele cu reactie simplu flux, aflate intr-o permanenta evolutie, inlocuiesc motoarele cu compresor centrifugal , care aveau ca principal dezavantaj un diametru foarte mare, plafonand caracteristicile aerodinamice alle avioanelor.
Daca Yugoslavia, ca si Italia anterior a apelat la motorul RR VIPER aflat in primele variante, Polonia a incercat sa isi dezvolte propriul motor cu reactie, de fapt tot o copie a Viperului.
FOLLAND GNAT
Videoclip prezentare
\
RED ARROWS 1974
Tara : Marea Britanie Primul zbor 1955 Nr buc fabricate 449 Motor reactie simplu flux Bristol Siddeley Orpheus 701-01 2200 kgf
A fost folosit in Marea Britanie ca avion de antrenament avansat , fiind intre 1965 si 1979 avionul celebrei formatii Red Arrows.
A participat in razboiul indo-pakistanez cu victorii impotriva Sabre 86 si atacuri la sol .
A fost folosit in Marea Britanie ca avion de antrenament avansat , fiind intre 1965 si 1979 avionul celebrei formatii Red Arrows.
A participat in razboiul indo-pakistanez cu victorii impotriva Sabre 86 si atacuri la sol .
Operatori : Marea Britanie, Finlanda, India si Yugoslavia (doar 2 bucati pentru testare)
T-38
THUNDERBIRDS US AIR FORCE AEROBATIC TEAM 1975
Unul din cele mai reusite avioane de antrenament avansat , cu o viteza maxima de M 1.3 .
Peste 560 avioane sunt in serviciu in SUA pana in 2020 , circa 70 000 piloti ale celor mai moderne avioane de vanatoare sau bombardament fiind antrenati pe acest jet trainer.
Majoritatea aparatelor au peste 15 000 ore zbor.
NASA a operat permanent 32 avioane , fiind de obicei in folosinta permanenta a astronautilor.
Operatori : SUA , Germania, Turcia, Portugalia, Coreea , Taiwan
In 18 ianuarie 1982 a avut loc un tragic accident in timpul unui zbor de antrenament al formatiei de acrobatie Thunderbirds USAF.
Patru avioane T 38 zburand in formatie "diamond" (romb) trebuiau sa execute un looping urmat de redresare la cca 100 m . Din nefericire, capul formatiei a lovit solul in mare viteza, urmat solidar de ceilalti trei, toti cei patru piloti pierzandu-si viata. US Airforce a decis stergerea casetei care inregistrase accidentul.
Dupa 18 luni de la tragicul accident, Thunderbirds zburau din nou.
In 18 ianuarie 1982 a avut loc un tragic accident in timpul unui zbor de antrenament al formatiei de acrobatie Thunderbirds USAF.
Patru avioane T 38 zburand in formatie "diamond" (romb) trebuiau sa execute un looping urmat de redresare la cca 100 m . Din nefericire, capul formatiei a lovit solul in mare viteza, urmat solidar de ceilalti trei, toti cei patru piloti pierzandu-si viata. US Airforce a decis stergerea casetei care inregistrase accidentul.
Dupa 18 luni de la tragicul accident, Thunderbirds zburau din nou.
T-2
Operatori 3 Forte aeriene SUA, VENEZUELA, GRECIA ( inca activ)
ZBOR CU T-2 BUCKEYE
ATERIZARE CATASTROFALA PE PORTAVIONUL LEXINGTON 1989 - 5 victime
CANADAIR CT 114 TUTOR
Operatori 2 Forte aeriene Canada , Malaiezia
FORMATIA SNOWBIRDS ORILLIA 2012
ACCIDENT SNOWBIRDS 1989
PZL TS-11 ISKRA
Operatori 3 Forte aeriene Polonia , India (76 buc)
REZENTARE PZL TS-11 ISKRAP
FORMATIA DE ACROBATIE ISKRY
SOKO G-2 GALEB
Operatori 2 Forte aeriene Yugoslavia , Libia (116)
FORMATIA ACROBATIE STARS
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu