duminică, 22 martie 2015

AVIOANELE DE ANTRENAMENT CU REACTIE (II)

GENERATIA A-II-A


NR APARATE  CONSTRUITE  3200 


  Aceasta a doua generatie , fabricata in anii '60 a incercat sa satisfaca cerintele specifice avioanelor de antrenament pentru pilotii  ce urmau sa zboare avioanele  de lupta moderne, aflate in continua evolutie, in general cu o generatie inaintea trainerelor.
Dupa razboiul din Corea , cand Sabre F -86  a luptat cu adversarul direct MIG-15,  aparitia unei noi generatii de avioane de vanatoare gen F-4 contra MIG -21 , in special in razboiul din Vietnam , a adus ca necesitate si introducerea unor avioane de antrenament mai performante.
Pe langa marile puteri - SUA si UK - apar si tari mai micute, la care tehnologia a ajuns mai tarziu, sub licenta sau poate  doar lasata  a fi copiata cu intentie si ajutor   din motive  politice, tari care incearca sa patrunda de fapt in cercul celor mari, bineinteles,  cu o generatie in urma de fapt.
Motoarele cu reactie simplu flux, aflate intr-o permanenta evolutie, inlocuiesc motoarele cu compresor centrifugal , care aveau ca principal dezavantaj un diametru foarte mare, plafonand caracteristicile aerodinamice alle avioanelor.
Daca Yugoslavia, ca si Italia anterior a apelat la motorul RR VIPER aflat in primele variante, Polonia a incercat sa isi dezvolte propriul motor cu reactie, de fapt tot o copie a Viperului.

FOLLAND GNAT



Videoclip prezentare
       \


RED ARROWS 1974

      
                                       

 Tara :  Marea Britanie       Primul zbor  1955        Nr buc fabricate 449     Motor   reactie simplu flux Bristol Siddeley Orpheus 701-01 2200 kgf 
A fost folosit in Marea Britanie ca avion de antrenament avansat , fiind intre 1965 si 1979 avionul  celebrei formatii Red Arrows.
A participat in razboiul indo-pakistanez cu victorii impotriva Sabre 86 si atacuri la sol .

Operatori  : Marea Britanie, Finlanda,  India si Yugoslavia (doar 2 bucati pentru testare)


T-38



THUNDERBIRDS  US AIR FORCE AEROBATIC TEAM 1975

                                           


 Tara :  SUA      Primul zbor  1959        Nr buc fabricate 1146     Motor   reactie simplu flux        2 × General Electric J85   900 kgf  fiecare sau 1700 kgf cu postccombustie
Unul din cele mai reusite avioane de antrenament avansat , cu o viteza maxima de M 1.3 .
Peste 560 avioane sunt in serviciu in SUA pana in 2020 , circa 70 000 piloti ale  celor mai moderne avioane de  vanatoare sau bombardament fiind antrenati pe acest jet trainer.
Majoritatea aparatelor au peste 15 000 ore zbor.

NASA a operat permanent 32 avioane , fiind de obicei in folosinta permanenta  a astronautilor.



Operatori  : SUA , Germania, Turcia, Portugalia, Coreea , Taiwan


In 18 ianuarie 1982 a avut loc un tragic accident in timpul unui  zbor de antrenament al formatiei de acrobatie Thunderbirds USAF.
Patru avioane T 38  zburand in formatie "diamond" (romb) trebuiau sa execute un looping urmat de redresare la cca 100 m . Din nefericire, capul formatiei a lovit solul in mare viteza, urmat solidar de ceilalti trei, toti cei patru piloti pierzandu-si viata. US Airforce a decis stergerea casetei care inregistrase accidentul.
Dupa 18 luni de la tragicul accident, Thunderbirds zburau din nou.






T-2




 Tara :  SUA      Primul zbor  1959     Avion destina antrenamentului in marina - portavioane    Nr buc fabricate 529     Motor   reactie simplu flux        2x  General Electric J85   1300 kgf  fiecare

Operatori  3    Forte aeriene   SUA, VENEZUELA, GRECIA ( inca activ)


ZBOR CU T-2 BUCKEYE

                                         


           ATERIZARE CATASTROFALA PE PORTAVIONUL LEXINGTON 1989 - 5 victime



CANADAIR CT 114 TUTOR


Tara :  CANADA      Primul zbor  1960        Nr buc fabricate 212     Motor   reactie simplu flux         1x   Orenda J85-CAN-40   1100 kgf  Retras in 2000

Operatori  2   Forte aeriene  Canada , Malaiezia

FORMATIA SNOWBIRDS ORILLIA 2012



ACCIDENT SNOWBIRDS 1989







                                                      PZL TS-11 ISKRA



 Tara :  Polonia       Primul zbor  1960    Avion destinat antrenamentului in pactul de la Varsovia - a pierdut competitia in fata L-ului 29    Nr buc fabricate 424     Motor   reactie simplu flux        WSK SO-1 , de fapt copie a motorului Armstrong Siddeley Viper 8 cu o tractiune de 960 kgf

Operatori  3    Forte aeriene   Polonia , India (76 buc)


REZENTARE PZL  TS-11 ISKRAP

FORMATIA DE ACROBATIE ISKRY




                                        

SOKO G-2 GALEB




Tara :  YUGOSLAVIA      Primul zbor  1961        Nr buc fabricate  248     Motor   reactie simplu flux    Viper ASV.11 Mk 22-6   1100 kgf  construit sub licenta


Operatori  2   Forte aeriene  Yugoslavia , Libia (116)



FORMATIA ACROBATIE STARS

                                         



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu