Fiecare avion are o istorie proprie. Am fost placut surprins sa il revad zburand in solo flight la BIAS 2015 pe un vechi tovaras, 709 - un IAR 99 care a iesit pe portile fabricii AVIOANE CRAIOVA acum 25 de ani.
Atunci era o perioada tulbure, marcata in primul rand de teribilul accident al prototipului S -001 si in mod cert de acele vremuri agitate , in special de recenta mineriada din 13-15 iunie .
Colaboram pentru modernizare si participare la targul Farnborogh cu firma Jaffe SUA .
Pentru cei care nu au citit despre tragedia celor doi piloti de incercare disparuti tragic in 26 iunie 1990 , deci acum 25 de ani. aveti aici linkul :
http://iar99soim.blogspot.ro/2014/12/s-001.html
Moralul nostru era la pamant si tinta de a participa la Farnborough 1990 cu doua IAR 99 modernizate parea in acele momente greu de atins.
Plecasera dintre noi prematur si dramatic lt.col. Vagner Stefanel, cel care zburase primul IAR-99 si lt.col Mihai Ionescu , directorul Centrului de incercari in zbor.
IAR 99 seria 709
Se montau noile echipamente de navigatie si comunicatie Bendix King impreuna cu ingineri din SUA - iunie 1990
Si totusi am ajuns ..........
IAR 99 seria 709
A zburat in UK in septembie 1990 si iata-l in static display, prima aparitie in strainatate a IAR- ului 99 . stand cuminte si mandru, in timp ce fratele sau geaman , 708, se zbenguia zilnic evoluand in faimosul show aerian.
Imi amintesc cum un cetatean britanic mi-a spus uimit langa 709
" Nu credeam ca Romanii au atata creier sa produca un avion cu reactie "
doar eram in imaginile posturilor TV internationale tara primei revolutii televizate, tara orfelinatelor si a mineriadelor.
709 NEW LOOK
709 a devenit modernizat a doua oara "SOIM"
A AVUT SUCCES SI LA FETE
709 dupa 25 de ani la BIAS 2015
TOT VEDETA
Inca ne face sa fim mandri ca toate eforturile si sacrificiile poate nu au fost chiar inutile...
Un avion care a "vazut" multe......
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu