joi, 12 mai 2016

NEAMTUL LOR SI NEAMTUL NOSTRU ! ( nu e vorba de Johannis)

I


In eforturile disperate facute la inceputul anilor 1990  de  catre Avioane Craiova pentru modernizarea avioanelor IAR 99 si IAR 93,  o etapa deosebita a fost colaborarea cu firma  Rockwell  Collins (SUA).
Ca si rezultat final , au fost modernizate cu avionica noua, aparatele IAR 99 nr. 712 si IAR 93 DC  605.
Modernizarea a fost facuta iarna, cand datorita lipsei de caldura in hala de montaj, temperaturile erau doar usor peste 0 grade C.
Intamplator,  americanii au trimis un tehnician neamt  (Neamtul nostru) sa puna in functiune avionica proaspat instalata de tehnicienii  romani.
Conform traditiilor de ospiltalitate romanesti, i-am oferit Neamtului o suba imblanita si o caciula ruseasca asortata, ca sa reziste la temperaturile standard in sectia de montaj din Craiova.
Asta era dotarea tipica celor ce munceau acolo in acele vremuri.
Neamtu si-a facut treaba ca orice Neamt serios, avionica functiona OK, totata lumea era multumita.
I-am comunicat Neamtului ca a doua zi dimineata o sa-l luam de la micul hotel din Craiova ( fosta casa de protocol a PCR) , la 06.15  AM cu batrana Dacie Break alba, masina noastra de serviciu , pentru a-l transporta la Otopeni.
A doua zi dimineata am ajuns cu Dacia la hotel pe la  06.20  AM (toleranta romaneasca acceptabila) , am tras in fata unde ne astepta alt Neamt (Neamtul lor) cu bagajele pregatite. Soferul i-a pus bagajele in masina si omul s-a suit in spate. . I-am spus atunci lui Ionica ( soferul)  -  Asta nu e Neamtul nostru ! . Ne-am dus la receptie si am aflat ca la 6.15 AM o alta Dacie Break alba il luase pe Neamtul nostru .
Oricum Neamtul Lor  dorea sa mearga la Bucuresti si m-am inteles in germana mea modesta ca o sa-l ducem acolo. Confuzia era mare : aveam un alt neamt dar problema era : unde era Namtul nostru ?
Treptat  am inteles ca Neamtul pe care il aveam in masina , era reprezentantul unui producator de masini de cusut , care venise la Fabrica de confectii din Craiova sa intretina masinile de cusut.
Fusese anuntat ca o Dacie break alba  avea sa il preia la 6.30 de la hotel pentru a-l duce la Otopeni.
Ca sa clarificam : doi nemti vor sa plece de la acelasi hotel din Craiova, fiecare asteptand o Dacie breaK alba , unul la 6.15 AM , altul la 6.30 AM .
Noi ca romani am intarziat 5 minute si de aici a aparut incurcatura. Nemtii s-au uitat la ceas si au luat masinile in ordinea sosirii.
Asa a plecat Neamtul Nostru cu Dacia  Fabricii de confectii ce ajunsese mai devreme si noi ne-am ales cu Neamtul Lor .
Neamtul nostru a fost dus de Dacia Fabricii de confectii la Biroul central din Bucursti , unde a fost invitat la o discutie protocolara. L-au intrebat ceva de genul :”Ce fac masinile ? (se refereau la cele de cusut)”. Neamtul nostru a raspuns mandru : deja zboara. Parea o figura de stil. L-au intrebat apoi cum i s-au parut hainele ? Neamtul nostru a raspuns referindu-se la suba : groasa, calduroasa si cu nasturi mari, dar i-a placut si caciula.
Intr-un final s-au prins de incurcatura si l-au dus la Otopeni.
Aici cei doi nemti s-au intalnit fericiti si au baut cateva beri amuzandu-se de aventuri.

Ce ti-e si cu Nemtii astia care se ghideaza dupa ora exacta si nu disting diferenta evidenta intre doua Dacii albe break.
Concluzia este ca ei s-au incurcat si noi i-am descurcat, nu e asa ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu